GYIK 2017-09-01T16:16:40+00:00

Gyakori kérdések

Egy pótórán 1-2 gyermek vesz részt, ez a 30 perc adott esetben még hatékonyabb lehet, mint egy 1,5 órás képzés 12 fős csoportban, hiszen koncentráltan foglalkozik az oktató a diákkal.

Minden programozó kurzuson az algoritmikus gondolkodása fejlődik, amit később az élet minden területén kiválóan hasznosíthat. Nemcsak az adott parancsokat tanulja meg, hanem ezek kombinációját is, ami sokkal fejlettebb gondolkodást eredményez, mint az átlag gyermekeknél. A média tanulmányok során is szoftverkezeléssel, kreatív alkotással, projekt befejezéssel, problémamegoldással, csapatmunkával foglalkoznak a diákok. Ezek mindegyike fontos lehet továbbtanulás, munkavállalás során, még ha nem is digitális médiakészítés irányú lenne az életpályájuk.

Minden kurzusunknak van folytatása, több éven keresztül, egyre magasabb szinten, egyre komplexebb feladatokkal találkozhatnak. A tananyagot folyamatosan fejlesztjük, aktualizáljuk, figyelembe véve a gyermekek igényeit. Oktatási térképünk áttekintése >>>

Egyszerre többféle kurzust tartunk, így bőven van lehetőség másikat választani.

Természetesen minden elvégzett kurzusról névre szóló Oklevelet állítunk ki a kurzus megjelölésével a tanév végén.

Az iskolánk akkreditációja folyamatban van, az akkreditáció után mindenképp plusz pontot jelent a felvételi eljárás során azokban az iskolákban, ahol ezt megjelölik.

Az iskolánkban olyan algoritmikus gondolkodást sajátítanak el a gyermekek, ami minden komoly programnyelv alapja, így mindenképpen könnyebb dolga lesz egy programozó iskolában, egyetemen.

Differenciáltan foglalkozunk a gyerekekkel, fontos az egyéni képességek figyelembe vétele. Ha gyorsabban halad, mint a többiek, akkor mindenképp javaslunk számára egy magasabb szintű csoporthoz való csatlakozást.

Ebben az esetben, ha már a differenciálással nem megoldható a képzése, úgy javaslunk egy számára megfelelő csoporthoz történő csatlakozást.

Igen, integráltan foglalkozunk vele, amennyiben ő és a csoport többi tagja harmóniában tudnak tanulni, fejlődni, alkotni. Az első néhány tanóra alatt kiderül, hogy érdemes-e esetleg egy félévet, évet várni az SNI-s gyermek tanfolyamkezdésével, hogy a fejlődését a leghatékonyabban segíthessük.

Természetesen, ennek egyetlen feltétele van, hogy ugyanarra a kurzusra, időpontra jelentkezzenek, illetve ugyanolyan korosztályúak legyenek (a csoport tagjai között maximum 2 év korkülönbség lehet).

Amennyiben nem kívánja folytatni a kurzust, úgy e-mailes tájékoztatást követően a következő hónapban már nem kell részt vennie az órán.

Minden félév végén bemutató órákat tartunk a szülők részére, ahol a gyerekek bemutatják az addig tanultak alapján egyéni projektjeiket. A Scratch programozó oktatásunk on-line rendszeren keresztül történik. Minden gyermek egyéni felhasználónevet és jelszót kap, így otthon bejelentkezve a szülő megnézheti, mit tanult gyermeke az adott órán. A YouTuber tanfolyamon használt Filmora videóvágó alkalmazást otthon is letölthetik. A diákok az órán használt filmes nyersanyagok nagy részét oktatói engedéllyel pendrive-on hazavihetik otthoni gyakorlásra, bemutatásra.

A nyári tábor tananyaga eltér a kurzus tananyagától, így mindenképpen mást fog tanulni a kurzuson, mint a táborban.

A programozás tanulásához nélkülözhetetlen egy bizonyos személyiségbeli és gondolkodásbeli érettség, illetve a gondolkodás készsége, így csak nagycsoportos (6 éves) kortól javasoljuk.

Élményalapú és sikerorientált minden óránk, így a programozás során a gyermek fáradhatatlanul alkot. A gyerekeket komoly erőfeszítéssel lehet csak rábírni az óra befejezésére.